Lilypie Breastfeeding tickers
Daisypath Anniversary tickers

Isnin, 26 Oktober 2009

Angan2 Aku...

Aku ni mmg kuat berangan...mcm2 je aku berangan...

Aku berangan nk berbisnes....skang ni mmg aku wat bisnes JM5 tu tp xckp laaa..setakat rm200-1xxx++ ckp utk aku byr keperluan aku n anak2 je...cukup2 lepas nk byr utang...xckp lg nk wat nyimpan...oleh yg demikian aku berangan nk bukak bisnes kain n baju kat blog...

Sbb nye aku nk wat bisnes ni, aku nk belajar handle yg kecik2 dl baru aku nk beralih ke sumthing yg bigger n more challenging...

Modal kecik2 dl...kalo pandai cr supplier senang la kan...ade sesapa yg nk bg cadangan ke?

Sok agak2 aku da boring keja ngn gomen ni, aku nk jd pensyarah la kot...huhu (yola tu...jgn harap la aku nk jd pensyarah,cikgi tadika mungkin bole) sambil tu aku run company aku sendiri...heheh. Dulu2 masa kj kt TWC, aku wat hampir keseluruhan kerja...dari B sampi Z...A tu aku xwat la...sbb bos aku la yg g lobi cari kelija...time tu aku cuma quot,deal ngn supplier,cari kpl wat kerja,order barang, wat claim, cek n byr claim kpl, jg/cek kerja kat site, make sure mesen ada (kdg2 mesen xckp/rosak,knla sewa), liaise ngn kontraktor bila nk jln kerja, cek store barang ckp ke x, layan surat menyurat dll kelija smpi amik/bank in cek pun aku gak buat...ooo ya satu lg kerja aku x wat...sain cek...huahuahua. Mmg bz gile ms ni...aku sgt2 kurus coz mkn xmenentu n sangat hitam...dok bawah matahari n ride g sn sini...(aku time tu ada lesen moto je,lgpun xckp duit nk amik keta...). Gaji aku wat sume ni cume la RM850...berbaloi ke tu?. Bayangkan 2 org je yg run 1 company yg ada hampir 40 projek...


Tp betol la...kalo kerja ngn org tuuuuut..mmg dia kerah kite cukup2.Biler aku xcident aku cuti 2 mggu je...dia ugut kata aku belum kompem kerja lg...dgn tgn patah tula aku bawak moto g kerja...polis pun tahan aku nk saman, katanya memandu dlm keadaan merbahaya..tp dia nk saman pun xsmpi hati tgk aku tgn patah nk g kerja...heheh (aku wat muka kesian). Mak aku bising soh benti...anak dara dia kena buli mak mana xsedey? Dia soh aku cr kerja ngn kerajaan...aku pun apply la kerja ngn gomen/semi...Masa aku bg surat benti kat bos aku, dia terkejut sgt2..hahah...biler ingt muka dia mmg aku gelak la..dia xkasi aku benti, dia kata nk raise gj aku pastu mintak aku stay sbb dia da planned nk cr kerja ngn gomen so nk pki nama aku...(nk kasi share la...nk bg keta la hape la...).tp aku pikir mak aku tu aku benti gak.

Akhirnya dlm byk2 surat panggilan tu, aku accept UM..Tp itu sume pengalaman aku yg jdkan aku berangan2.

Kat UM ni...hahah,berkarat otak aku...byk masa leh dok dpn koputer...tu yg aku leh berbiz tenet ni...heeee.kalo bos aku baca ni kompem KPI aku dpt corot...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

RIHANNA-RUSSIAN ROULETTE



Lyrics | Rihanna Lyrics | Russian Roulette Lyrics Read more: http://www.metrolyrics.com/russian-roulette-lyrics-rihanna.html#ixzz0bynKZxO6

SUSAN BOYLE - I DREAMED A DREAM



Lyrics | Susan Boyle Lyrics | I Dreamed A Dream Lyrics Read more: http://www.metrolyrics.com/i-dreamed-a-dream-lyrics-susan-boyle.html#ixzz0byt7LOML