Lilypie Breastfeeding tickers
Daisypath Anniversary tickers

Ahad, 22 November 2009

Selamat Pengantin Baru Ana & Azli



Pd 21 November 2009 terlakarlah sejarah kehidupan baru sepupuku bersama suami tercintanya apabila mereka telah selamat dinikahkan dimasjid Taming Jaya...Masjid tersebut menjadi saksi tumpahnya air mata ibu dan bapanya tanda mereka bukan lg penjaga mutlak sepupuku.Keadaan menjadi sayu seketika pabila melihatkan mereka sekeluarga berpelukan dalam tangisan...

Majlis akad nikah yg bermula tepat jam 9.00 mlm tamat pada jam 10.15 mlm dan diteruskan dgn jamuan serba ringkas kepada para tamu yg hadir...Aku dan keluarga ku pulang pada jam 11.00 mlm dan membuat serba sedikit persiapan untuk makan beradap keesokkannya...
22 November 2009...pagi kami bertukar menjadi kelam kabut ketika menyiapkan makan beradap untuk meja pengantin dan VIP...Cik Mah aku yg jd "ketua chef" kami dtg agak lewat utk menyiapkan gubahan...Mama yg sudah siap membuat Siakap 3 Rasa sempat membuat gubahan bunga carrot yg turut dibantu aku dan Cik Jamaliah aku...

Sesampai Cik Mah aku, Cik Opekpun mula melaksanakan tugasnya mengukir buah tembikai...Kerja kami diringankan oleh adik aku yang turut menyumbang idea dan tenaga menjadi "arkitek n engineer" menggubah udang panjat nenas...aku?aku wat bunga carrot ngn potong buah aje...asik kn panggil ngn laki aku je soh jg ank aku...cian Baby Damia...

Siap jam 1tgh hari...kelam kabut dibuatnya....jam 1.30 kami bertolak dan terus siapkan meja mkn beradap...kol 2.00 pengantin mkn...kami sampai2 terus kena bambu ngn mak pengantin sbb lmbt smpi siapkan meja pengantin...aduyaiiiii kami ni lmbt siapkan mkn beradap ank kamo...bkn lmbt yg disengajakan...byk wooo kami buat...penuh meja tu haaaa...

Masa kami sampai mmg ramai da tamu yg datang dan menjamu selera...kami terus tgk persiapan meja beradap tgk mn yg kurang...pastu baru aku merayap cari mak mertua aku...
Dah mkn aku kn jg Baby Mia plak...mmg xdan nk amik gamba pengantin...sebelah mlm je aku sempat amik...itupun da kol 8.00 mlm...sbb belah ptg lps bergamba dgn pengantin...pengantin g amik gamba out door kat Putrajaya...

Aku, mama n makcik2 aku xbanyak menolong sgt sbb jiran2 tetangga ramai yg membantu...kami banyak membantu dalam persiapan je...mcm hantaran, aku tolong gubah...sbb aku tau time kenduri mmg aku xmenang tgn nk jaga ank aku lg...mama n Cik Mah tolong siapkan makan beradap...lain2 mcm goodies sepupu aku n adik2nya yg siapkan...Mungkin jiran2 sepupu aku ckp mcm2 sbb ingt kami xbuat ape2...sedangkan kami terlebih dulu da sibuk bantu itu ini...

Ni je la gamba2 kami sepanjang majlis nikah n majlis sanding...n acara buka hadiah...Lain2 gamba boleh la tgk kat Facebook aku...taip je Nurdiana AJ n search...ok?

Hantaran2 yg aku gubah...simple je..kn la ngn bajet yg ciput...

Deretan hantaran sebelah pengantin perempuan...sebelah laki aku xsempat amik...bateri kamera aku kong plak...tu yg gamba pun blurrr...

Mama n Cik Mah...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

huhuh...xde sape la yg mengata korang xbuat kerja..pe la sepupu i sorg nih...u dah byk tlg...even bkn pada hari kejadian...huhu...ttg kejadian mak pengantin marah tu..org siyus xtau pape...huhuh...maafkan la dia...

Catat Ulasan

RIHANNA-RUSSIAN ROULETTE



Lyrics | Rihanna Lyrics | Russian Roulette Lyrics Read more: http://www.metrolyrics.com/russian-roulette-lyrics-rihanna.html#ixzz0bynKZxO6

SUSAN BOYLE - I DREAMED A DREAM



Lyrics | Susan Boyle Lyrics | I Dreamed A Dream Lyrics Read more: http://www.metrolyrics.com/i-dreamed-a-dream-lyrics-susan-boyle.html#ixzz0byt7LOML