Ahad, 17 Januari 2010

Berak2 sbb nk tukar bulan?

Dari mggu lps lg Mia asik berak2...rasanya dari hari Khamis...sbb Ibu Ani kata mia byk berak haritu...hmmm mungkin sbb mlm sblmnya tu kami g makan kat satu kedai kat Bangi...mkn sate.aku ngn asben pun skt perut gak...

Mula tu aku xrisau sgt...tp aku tgk kerap pulak masa ari Jumaat tu...smpi merah2 anus dia..xsampai 5min aku siap tukar pampers dia, dia berak blk...xbyk,skit je...tp kn la tukar gak takut ruam kang...

Aku sapu decozol utk elak ruam lampin...bedak ni kureng la...tambah kalo bedak agnesia tu...semenjak sepupu aku yg kerja kat spital tu kata agnesia bole sebabkan lelah, aku da xpki da..Ok la decozol ni...kejap je reda ruam dia tu..

Mama kata mungkin sbb nk tukar bulan...tu yg aku tggu dl xg klinik...lgpun Mia mkn, minum dan aktif mcm biasa...tp semalam aku x le nk tunggu da...kesian dia asik berguling ngn aku nk pki pampers..(susah sgt nk pkikan pampers kat dia...kn pasang kartun dl bg diam)..

Dr kata kalo da sampai berak hijau tu mungkin sbb virus...dan disebabkan da 4hari dia bagi suntikan kat Mia utk legakan anus dia dan kurangkan berak2 dia...pastu dptla 1botol ubt minum...(nasibla Mia skang ni senang bg ubt)..Dr soh bentikan susu botol dia dan bg susu badan je...mkn plak bubur nasi yg kite masak...minum air mineral je...

Dl ada kakak kat opis aku ni anak dia pun jd camtu gak...asik berak2 je..bawak g Dr, Dr xbg mkn langsung...minum air mineral ngn susu badan je...lg kesian.

Mungkin sbb anak aku ni kurus tinggi tu yg Dr kasi gak mkn...kalo x, mungkin dia pun xle mkn...Dr tegur gak anak aku kurus...dia soh timbang tgk 7.8kg je...sblm ni aku timbang 8kg...tp ty yg aku heran...anak aku ni kuat mkn...xbenti aku bg mkn...abis je bg bubur nasi...aku bg biskut sambil dia dok main2 tu...tp tu la anak aku ni kalo org tgk mmg xheran la, mmg aktif..xlarat nk kepung.

Harini ayah anta gi umah Ibu Ani...aku tepon bg tau keadaan dan penjagaan Mia...harap2 Mia ok la...

p/s : 1st time Mia sakit aku xjg..
Xdok diam...ade je kerjanya...explore sana sini...

Baru pas siap pki pampers...rehat jap baru pki bj lak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

RIHANNA-RUSSIAN ROULETTE



Lyrics | Rihanna Lyrics | Russian Roulette Lyrics Read more: http://www.metrolyrics.com/russian-roulette-lyrics-rihanna.html#ixzz0bynKZxO6

SUSAN BOYLE - I DREAMED A DREAM



Lyrics | Susan Boyle Lyrics | I Dreamed A Dream Lyrics Read more: http://www.metrolyrics.com/i-dreamed-a-dream-lyrics-susan-boyle.html#ixzz0byt7LOML